Prijava na CHECK UP seminar

Rok za prijavo je do 12. oktobra 2025

Seminar se točkuje z 1 točko

sprememba lokacije: seminar bo potekal na glasbeni šoli radlje

URNIK

FOTO IN VIDEO UTRINKI

Glasbeni svet se nenehno razvija, novi pristopi, inovativne metode in repertoar pomagajo izboljšati kakovost poučevanja. Sodelovanja s kolegi, izmenjave izkušenj in vpogledi v različne pedagoške prakse bogatijo naše pedagoško delo. Udeležbe na seminarjih pa nas spodbujajo, da ostajamo radovedni, motivirani in predani pedagoškemu poklicu.

 Nova znanja omogočajo učiteljem, da ostanejo v stiku z razvojem stroke, nadgrajujejo svojo pedagoško prakso in tako zagotovijo , da njihovi učenci doživljajo glasbo na čim bolj navdihujoč način.

dr. Karolina Šantl Zupan

Profesorji

Alberto Almarza

Alberto Almarza je čilski flavtist, pedagog in umetniški vodja, ki je svojo glasbeno kariero zaznamoval z izjemnimi dosežki tako na koncertnih odrih kot v pedagoškem delu.

Rojen v Čilu je svojo profesionalno pot začel kot glavni flavtist Filharmoničnega orkestra v Santiagu. Trenutno deluje kot profesor flavte na univerzi Carnegie Mellon, kjer je tudi ustanovitelj in umetniški direktor programa The Consummate Flutist. Njegova predanost poučevanju in umetniškemu razvoju flavtistov se odraža v številnih predavateljskih angažmajih na mednarodnih konservatorijih in festivalih. Redno poučuje na Atlantic Music Festivalu ter vodi tečaje na platformi Tonebase Flute Online.

Njegovi nekdanji študenti dosegajo izjemne uspehe – zmagujejo na nacionalnih in mednarodnih tekmovanjih, zasedajo vodilna mesta v priznanih orkestrih v ZDA, Evropi, Latinski Ameriki in Aziji ter delujejo na uglednih akademskih položajih.

Poleg pedagoškega dela je Almarza aktiven član glasbenih organizacij. Sodeloval je v svetovalnem odboru za novo glasbo in odborih za karierni ter umetniški razvoj pri National Flute Association (NFA), trenutno pa je član uredniškega odbora revije NFA Flutist Quarterly. Leta 2024 je bil imenovan za predsednika programskega odbora konvencije NFA.

Kot solist je nastopal z orkestri, kot so Boston Modern Orchestra Project, Memphis Symphony, BachFest Chamber Orchestra, Filharmonični orkester Čila, Narodni simfonični in Narodni komorni orkester Čila, Narodni orkester Kolumbije in mnogi drugi. Med pomembnejšimi nastopi velja omeniti tudi njegov nastop na konferenci TED Talk.

Sodeloval je s številnimi priznanimi umetniki, med drugim z Juliusom Bakerjem, Andrésom Cárdenesom, Alexom Kleinom, Lionelom Partyjem, Cuarteto Latinoamericano in Arianna String Quartet. Kot zagovornik sodobne glasbe za flavto je bistveno prispeval k širjenju repertoarja s številnimi naročili in premierami del skladateljev z vsega sveta. Zanj je bilo napisanih šest flavtističnih koncertov ter številna solistična in komorna dela.

Njegove posnetke je mogoče slišati v radijskih oddajah International Music from Carnegie Mellon po Severni in Južni Ameriki ter na albumih založb New Albion, Elán, Albany Records, Centaur Recordings in Naxos Records. Skupaj s svojo obsežno zbirko flavt je bil predstavljen tudi v oddaji PBS Horizons.

Poleg glasbene kariere se Almarza ukvarja z motociklističnimi avanturami in je prevozil nekatera izmed najbolj odročnih območij sveta, vključno s Patagonijo, puščavo Atacama, arktičnim krogom na Aljaski in osamljenimi predeli Nove Zelandije. Je tudi strasten opazovalec ptic, fotograf in zasebni pilot.

Matej Grahek

Bibliografija:

Matej Grahek (1974, Trbovlje) je od leta 1997 solo flavtist Slovenske filharmonije. Na Konservatoriju za glasbo je profesor od leta 1999, leto dni pozneje pa je postal docent tudi na Akademiji za glasbo v Ljubljani, od leta 2017 je tam izredni profesor. Dodiplomski in podiplomski študij je končal na ljubljanski Akademiji za glasbo v razredu profesorja Fedje Rupla, dve leti pa se je izpopolnjeval na salzburškem Mozarteumu v razredu svetovno priznane flavtistke Irene Grafenauer. V času študija in srednje šole je prejel 5 prvih nagrad na tekmovanjih mladih glasbenikov Slovenije in tedanje Jugoslavije, leta 2001 pa je bil finalist tekmovanja EBU v Bratislavi. Kot soustanovitelj pihalnega kvinteta ArtVento se je leta 2006 z njim uvrstil med osem najboljših kvintetov na mednarodnem tekmovanju ARD v Munchnu.

Do sedaj je kot solo flavtist orkestra Slovenske filharmonije igral pod taktirko svetovno priznanih dirigentov kot so: Carlos Kleiber, Riccardo Muti, Sir Neville Marriner, Serge Baudo idr.

Solistično nastopa z orkestrom Slovenske filharmonije, veliko pozornosti namenja tudi jazzu s solo projekti z Big Bandom RTV Slovenija in je soustanovitelj pihalnega kvinteta Artvento. V zadnjem obdobju je z orkestrom Slovenske filharmonije na abonmajski ciklih izvedel koncerta Jeana Riviera ter Andrea Joliveja. Solistično in v komornih skupinah je do sedaj nastopal v Avstriji, Italiji, Nemčiji, Franciji, Švici, na Češkem, Poljskem, Nizozemskem, v Španiji, na Madžarskem, Hrvaškem, v Makedoniji, Srbiji, Albaniji, na Japonskem, v Omanu in ZDA.

Sodeloval je pri desetih glasbenih albumih, pri petih od teh gre za Grahkove solo projekte.

Leta 2000 je za zgoščenko Opus di Jazz izdano pri ZKP RTV Slovenija prejel nagrado Zlati petelin v kategoriji komorna glasba. Solistični projekt Night Birds je z Big Bandom RTV Slovenija izdal pri ZKP leta 2003. Zgoščenko s Slovensko filharmonijo (posneti so koncerti Rousea, Arnolda in Lazarja) je izdal leta 2005. Pri Društvu slovenskih skladateljev je leta 2007 izšla zgoščenka z novitetami, napisanimi za pihalni trio Slovenske filharmonije (Grahek-Kotar-Mitev). Za največjo hrvaško založbo Aquarius Records je leta 2008 izdal zgoščenko s hrvaškim kitaristom Tvrtkom Sarićem. Istega leta je izšla tudi zgoščenka pihalnega kvinteta ArtVento za nemško založbo Whoopee Records. V letu 2013 je pod okriljem založbe ZKP RTVSlovenija izdal Mozartove kvartete za flavto in godalni trio. Sodeloval je še pri avtorskih zgoščenkah Iva Petriča, Vita Žuraja, Lojzeta Krajnčana ter Aleša Rendle. V prostem času oz. za hobi pa je ustanovil “Chicharito Jazz Quartet”, v katerem igra s prekaljenimi jazzovskimi mački kot so Jaka Pucihar, Aleš Avbelj in Aleš Rendla.

Katarina Habe

Katarina Habe je zaposlena kot izredna profesorica psihologije na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani.

Njene znanstvene in strokovne dejavnosti so usmerjene v raziskovanje psihološkega blagostanja glasbenikov in dejavnikov uspešnega glasbenega nastopanja ter v preučevanje učinkov glasbe na celostno blagostanje (kognitivno, čustveno-socialno, duhovno).

Pri svojem delu povezuje analitičen pristop psihologinje z intuitivnim ustvarjalnim umom glasbenice. Svoje strokovno delo predstavlja na številnih psiholoških in glasbenih kongresih ter v znanstvenih in strokovnih revijah.

Dolga leta vodi tudi delavnice za obvladovanje treme.

Je ustanoviteljica terceta Katrinas, ki je izdal sedem zgoščenk ter dvakrat zmagal na festivalu Slovenska popevka.

Svoje poslanstvo vidi v širjenju znanstveno-raziskovalnih spoznanj o zdravilnih učinkih glasbe v širši javnosti. 

Karolina Šantl Zupan

Prof. dr. Karolina Šantl Zupan deluje na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani od leta 1992. Od leta 2009 do 2021 je bila predstojnica oddelka za pihala, trobila in tolkala. Od leta 2022 je prodekanja za znanstveno in umetniško raziskovalno področje. Na njene uspehe na akademskem področju kažejo številne mednarodne in nacionalne nagrade, ki jih prejemajo njeni študenti. Redno sodeluje tudi s tujimi izobraževalnimi institucijami, med zadnjimi je bilo projektno sodelovanje z Univerzo v Melbournu. Vodi mednarodne seminarje, sodeluje v nacionalnih strokovnih komisijah in strokovnih žirijah na nacionalnih in mednarodnih tekmovanjih in je članica skupine Yamaha Flute Artist.

Od leta 2001 je članica mednarodnega kvarteta flavt 4Syrinx, s katerim že vrsto let oblikuje samostojni ciklus koncertov. Leta 2014 je ansambel prejel diskografsko nagrado leta Porin. Kot članica drugih komornih ansamblov, ki jih sestavljajo priznani slovenski in tuji umetniki, aktivno umetniško deluje v širšem mednarodnem prostoru. Do sedaj je izdala devet zgoščenk. Na znanstvenem področju se ukvarja z interakcijo med umetniškim in pedagoškim poučevanjem ter oblikovanjem umetniške glasbene interpretacije na visokošolski stopnji izobraževanja. Leta 2019 je doktorirala z doktorsko dizertacijo z naslovom Interakcija med umetniškim in pedagoškim izobraževanjem bodočih učiteljev pihalnih instrumentov.

Mateja Hladnik

Mateja Hladnik je diplomirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer sedaj deluje kot korepetitorka. Velikokrat spremlja glasbenike na tekmovanjih, avdicijah, poletnih šolah, snemanjih in koncertih. Rada ima ustvarjalna druženja s študenti in profesorji, ki jo navdihujejo s svojo kreativnostjo.

DODATNE INFORMACIJE

h

POTRDILA: Glasbena šola Radlje ob Dravi bo vsem učiteljem izdala potrdila za sodelovanje na seminarju v obsegu 18 ur, ki bodo podeljena po zaključku seminarja.

Učenci nižjih glasbenih šol, ki bodo aktivno sodelovali na seminarju pri dr. Karolini Šantl Zupan, so zmagovalci in nagrajenci Mednarodnega tekmovanja Bolero 2025

Dijaki srednjih glasbenih šol, ki bodo aktivno sodelovali na seminarju pri profesorju Albertu Almarza, so izbrani po predlogu profesorjev srednjih glasbenih šol Slovenije.
DOSTOPNOST