Prijava na CHECK UP seminar
Rok za prijavo je do 15. novembra 2024
Glasbeni svet se nenehno razvija, novi pristopi, inovativne metode in repertoar pomagajo izboljšati kakovost poučevanja. Sodelovanja s kolegi, izmenjave izkušenj in vpogledi v različne pedagoške prakse bogatijo naše pedagoško delo. Udeležbe na seminarjih pa nas spodbujajo, da ostajamo radovedni, motivirani in predani pedagoškemu poklicu.
Nova znanja omogočajo učiteljem, da ostanejo v stiku z razvojem stroke, nadgrajujejo svojo pedagoško prakso in tako zagotovijo , da njihovi učenci doživljajo glasbo na čim bolj navdihujoč način.
Profesorji
Jacques Zoon
Jacques Zoon je študiral na Konservatoriju Sweelinck v Amsterdamu pri Koosu Verheulu in Harrieju Starreveldu ter v Banff Centru za umetnost v Kanadi pri Geoffreyju Gilbertu. Bil je član Nizozemskega mladinskega orkestra, kasneje Mladinskega orkestra Evropske skupnosti z dirigenti, kot sta Abbado in Bernstein.
Bil je prvi flavtist Amsterdamskega in Haaškega filharmoničnega orkestra, od leta 1988 do 1994 pa Kraljevegaorkestra Concertgebouw, s katerim je nastopal kot solist v koncertih Mozarta, Joliveta, Martina in Gubaiduline, ter od leta 1989 do 1997 Komornega orkestra Evrope. Večkrat je igral kot prvi flavtist Berlinske filharmonije pod vodstvom Claudia Abbada, med turnejami v Rim in Dunaj, v ZDA ter med Vzhodnim festivalom Salzburg.
Leta 1997 je bil imenovan za prvega flavtista Simfoničnega orkestra Boston. S Seijijem Ozawo je bil solist v Mozartovem flavtnem koncertu v G-duru, z Bernhardom Haitinkom pa solist v Bernsteinovem “Halil” (2001).
Kot solist nastopa z mnogimi priznanimi orkestri, igra recitale in sodeluje na festivalih po vsem svetu. Maja 2002 je izvajal Mozartove flavtne koncerte z orkestrom Boston Baroque na klasični flavti in jih posnel za založbo Telarc.
Leta 1998 ga je Boston Globe razglasil za “glasbenika leta”. Leta 1981 je osvojil drugo nagrado na tekmovanju Willem Pijper. Leta 1987 je prejel “Prix spécial du Jury” na tekmovanju Jean-Pierre Rampal v Parizu. Na Tekmovanju Scheveningen leta 1988 je osvojil tretjo nagrado in nagrado za sodobno skladbo.
Kot solist in komorni glasbenik je posnel številne posnetke za Philips, Decca, DG, Vanguard Classics, Schwann-Koch, Pony Canyon, NM-Classics in Boston Records. Leta 1997 je skupaj s pianistom Berndom Brackmanom prejel Edisonovo nagrado za posnetek sodobne nizozemske flavtne/pianistične glasbe.
Aktivno zanimanje za flavto vključuje tehnične vidike izboljšanja instrumenta. Predstavlja leseno flavto in je delno odgovoren za njen izjemen povratek, tako v solističnem kot orkestralnem igranju. Leta 2017 je ustanovil Zoon&Maia Flûtes, ki izdelujejo lesene flavte po njegovem dizajnu.
Od leta 2004 do 2014 je bil prvi flavtist Mozartovega orkestra in Festivala Lucerne, oba je ustanovil in vodil Claudio Abbado, od leta 2008 pa je prvi flavtist Orkestra Saito Kinen pod vodstvom Seijija Ozawa. Še naprej igra tudi z LFO, ki ga zdaj vodi Riccardo Chailly.
Od leta 1988 do 1994 je bil profesor na Rotterdamskem konservatoriju, od 1994 do 1997 pa na Univerzi Indiana. Od leta 1997 do 2001 je poučeval na Univerzi v Bostonu in na Konservatoriju Nove Anglije. Nato je postal profesor flavte na Visoki šoli za glasbo Hanns Eisler v Berlinu.
Jacques Zoon se je septembra 2002 preselil v Ženevo, kjer zdaj poučuje flavto na Visoki šoli za glasbo. Od leta 2009 je tudi profesor za flavto in komorno glasbo na Glasbeni šoli Reina Sofia v Madridu.
Irena Kavčič
Irena Kavčič je solo flavtistka Simfoničnega orkestra RTV Slovenija.
Kot solistka in solo flavtistka se nastopa z orkestri, kot so Orchestra da Camera di Mantova, Orchestra Leonore, Spira Mirabilis, Maggio Musicale Fiorentino, Aarhus Symphony, Haydn Philharmonie, Orchestra del Teatro Olimpico, Aalborg Symphony Orchestra.
Gostuje na številnih festivalih in v prestižnih dvoranah, vključno z milansko Scalo, Konzerthaus, Musikverein, Auditorio Nacional v Madridu, Palau de la Musica.
Sodeluje z glasbeniki, kot so A. in T. Lonquich, P. Kuusisto, C. Martinez Mehner, N. Monkemeyer, A. Lenaerts, Zaide kvartet, J. Swan itd.
Poučuje na Akademiji za glasbo v Ljubljani, v razredu prof. Karoline Šantl Zupan, pri kateri je tudi diplomirala. Izpopolnjevala se je pri J. Zoonu na Višji šoli za glasbo kraljice Sofije in na Mednarodnem inštitutu za komorno glasbo v Madridu.
Kot solistka in članica različnih komornih sestavov je dobitnica številnih najvišjih nagrad na državnih in mednarodnih tekmovanjih.
Katarina Habe
Katarina Habe je zaposlena kot izredna profesorica psihologije na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani.
Njene znanstvene in strokovne dejavnosti so usmerjene v raziskovanje psihološkega blagostanja glasbenikov in dejavnikov uspešnega glasbenega nastopanja ter v preučevanje učinkov glasbe na celostno blagostanje (kognitivno, čustveno-socialno, duhovno).
Pri svojem delu povezuje analitičen pristop psihologinje z intuitivnim ustvarjalnim umom glasbenice. Svoje strokovno delo predstavlja na številnih psiholoških in glasbenih kongresih ter v znanstvenih in strokovnih revijah.
Dolga leta vodi tudi delavnice za obvladovanje treme.
Je ustanoviteljica terceta Katrinas, ki je izdal sedem zgoščenk ter dvakrat zmagal na festivalu Slovenska popevka.
Svoje poslanstvo vidi v širjenju znanstveno-raziskovalnih spoznanj o zdravilnih učinkih glasbe v širši javnosti.
Karolina Šantl Zupan
Prof. dr. Karolina Šantl Zupan deluje na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani od leta 1992. Od leta 2009 do 2021 je bila predstojnica oddelka za pihala, trobila in tolkala. Od leta 2022 je prodekanja za znanstveno in umetniško raziskovalno področje. Na njene uspehe na akademskem področju kažejo številne mednarodne in nacionalne nagrade, ki jih prejemajo njeni študenti. Redno sodeluje tudi s tujimi izobraževalnimi institucijami, med zadnjimi je bilo projektno sodelovanje z Univerzo v Melbournu. Vodi mednarodne seminarje, sodeluje v nacionalnih strokovnih komisijah in strokovnih žirijah na nacionalnih in mednarodnih tekmovanjih in je članica skupine Yamaha Flute Artist.
Od leta 2001 je članica mednarodnega kvarteta flavt 4Syrinx, s katerim že vrsto let oblikuje samostojni ciklus koncertov. Leta 2014 je ansambel prejel diskografsko nagrado leta Porin. Kot članica drugih komornih ansamblov, ki jih sestavljajo priznani slovenski in tuji umetniki, aktivno umetniško deluje v širšem mednarodnem prostoru. Do sedaj je izdala devet zgoščenk. Na znanstvenem področju se ukvarja z interakcijo med umetniškim in pedagoškim poučevanjem ter oblikovanjem umetniške glasbene interpretacije na visokošolski stopnji izobraževanja. Leta 2019 je doktorirala z doktorsko dizertacijo z naslovom Interakcija med umetniškim in pedagoškim izobraževanjem bodočih učiteljev pihalnih instrumentov.
Mateja Hladnik
Mateja Hladnik je diplomirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer sedaj deluje kot korepetitorka. Velikokrat spremlja glasbenike na tekmovanjih, avdicijah, poletnih šolah, snemanjih in koncertih. Rada ima ustvarjalna druženja s študenti in profesorji, ki jo navdihujejo s svojo kreativnostjo.
DODATNE INFORMACIJE
POTRDILA: Glasbena šola Radlje ob Dravi bo vsem učiteljem izdala potrdila za sodelovanje na seminarju v obsegu 18 ur, ki bodo podeljena po zaključku seminarja.
Učenci nižjih glasbenih šol, ki bodo aktivno sodelovali na seminarju pri dr. Karolini Šantl Zupan, so zmagovalci in nagrajenci Mednarodnega tekmovanja Bolero 2024 in se bodo v letu 2025 udeležili tekmovanja Temsig. Igrali bodo obvezne skladbe 1. a, 1. b ter 1. c kategorije.